21

از فری کثیف تا اکبر مشتی : شکم گردی نوستالژیک در پایتخت

  • کد خبر : 984
  • 03 آذر 1397 - 20:16
از فری کثیف تا اکبر مشتی : شکم گردی نوستالژیک در پایتخت

قدیمی ترین رستوران ها ، کافه ها و قنادی های تهران تهران، مقصد های گردشگری و شکم گردی فراوانی دارد که این روزها به همت شبکه های اجتماعی داخلی و شبکه های اجتماعی گردشگری بین المللی مثل تریپ ادوایزر و لونلی پلنت، در فهرست برنامه های توریستی کوچ سرف ها و اینترنیشنی ها قرار می […]

قدیمی ترین رستوران ها ، کافه ها و قنادی های تهران

تهران، مقصد های گردشگری و شکم گردی فراوانی دارد که این روزها به همت شبکه های اجتماعی داخلی و شبکه های اجتماعی گردشگری بین المللی مثل تریپ ادوایزر و لونلی پلنت، در فهرست برنامه های توریستی کوچ سرف ها و اینترنیشنی ها قرار می گیرد و نام هایی مثل فود استریت سی تیر و کاخ گلستان و بام تهران درکه، دیگر نام های ناشناسی برای گردشگران داخلی و بین المللی تهران نیست. مخصوصا که انقلاب هشتگ ها و لوکیشن مقصد های گردشگری تهران و ایران در اینستاگرام، زمینه ای فوق العاده برای معرفی این امکانات به کاربران گردشگر شبکه های اجتماعی فراهم کرده است.

در گزارش تهران گردی امروز، میخواهیم شما را با مقصد های شکم گردی هیجان انگیز  و معروف تهران آشنا کنیم. جاهایی که برای خیلی ها شناخته شده و برای خیلی ها هنوز ناشناس است. هم لوکیشن هم غذا و هم امکانات جانبی و مقصد های گردشگری اطراف، ما را در معرفی مقصد های شکم گردی نوستالژیک تهرانی ها کمک کرده است. اگر شما هم نقاط خوبی برای نوشیدن و خوردن سراغ دارید، از طریق کامنت با ما در ارتباط باشید.

بیشتر بخوانید : بام لند تهران و همه رستوران‌ها ، کافه‌ها ، مراکز تجاری و تفریحی

فود استریت خیابان ۳۰ تیر یکی از مقصد های شکم گردی شبانه تهران

(فود استریت خیابان ۳۰ تیر  که یکی از مقصد های شکم گردی شبانه تهران است. اطراف این خیابان، موزه ملی ایران، رستوران مسلم و کاخ گلستان قرار دارد)

قدیمی ترین فست فودی تهران : ساندویچ فریدون

ساندویچ فریدون که خیلی ها آن را با نام فانتزی فری کثیف می شناسند، در خیابان نیلوفر منطقه ۷ شهرداری تهران قرار دارد که شب ها به خصوص عصرهای آخر هفته، مخاطبان زیادی را به سمت خود می کشاند. البته اطراف این ساندویچی معروف تهران، اکنون زاپاتا فروش های زیادی احداث شده که خیابان نیلوفر تهران (عشقیار) را به مقصد شکم کردی این اهالی بدل کرده است و در ایام ولنتاین و کریسمس نیز، شکلات فروشی  ها و عروسک فروشی هایش، خیلی شلوغ می شود.

ساندویچ فریدون فری کثیف

داستان ساندویچ فریدون به دهه پنجاه شمسی باز می گردد و اکنون بس از گذشت بیش از ۴  دهه، هنوز همان ساختار و حتی تابلو را حفظ کرده است. تماشای صف روبروی این مرکز اغذیه فروشی  تهران، جای تعجب  نیست. به هر  حال، هر برندی مطرح شد، حتی اگر کیفیت سابقش را نیز حفظ نکرده  باشد، باز در کانون توجه گردشگران و رهگذران قرار دارد. چه اغذیه فروشی خاور خانم در سرولات استان گیلان باشد و چه سمنو عمه لیلا در تجریش و حتی ساندویچ فریدون در خیابان نیلوفر تهران!

داستان ساندویچ فریدون دهه پنجاه شمسی

آقای فریدون مهربانی، بچه محله شاپور تهران است که سال ۱۳۱۹ متولد شد و از  استارت آپ های موفق غذا در دوران نه چندان دور است. برای توسعه این برند می توانستند بهتر کار کنند و شعبه ها را زیاد کرده و مشتریان بیشتری همچون اکبر جوجه به سمت خود جلب کنند. امیواریم ساندویچی فریدون را در تهران عصر ۱۴۰۰ موفق  تر امروز مشاهده کنیم.  تست غذاهایش را توصیه می کنیم.

بستنی اکبر مشتی

بستنی اکبر مشتی

برای  تهرانی  ها، هنوز هم بستنی فروشی اکبر مشتی، یادآور بستنی  های پر خامه پر مغز خوشمزه است. نخستین بستنی فروشی ایران را اکبر مشهدی  ملایری راه انداخت. اکبر مشتی هیچ شعبه ای ندارد، در کنار تصاویری از او، در بستنی فروشی اکبر  مشتی در خیابان ولیعصر  همواره به چشم می خورد.

بستنی فروشی اکبر مشتی، یادآور بستنی های پر خامه پر مغز خوشمزه

این برند خوش نام نیز هنوز ثبت نشده است. اما در خارج از کشور نیز برخی از ایرانیان خوش ذوق، از این نام برای جذب مخاطبان داخلی استفاده می کنند.

اکبر مشتی هیچ شعبه ای ندارد

قدیمی ترین رستوران تهران ؛ ته چین مسلم!

گردن و ته چین رستوران مسلم در بازار تهران، یکی از نوستالژی های شکم گرد های حرفه ای پایتخت است. رستورانی که هنوز پس از سالها، مرام و منش و کیفیت خود را حفظ کرده و صف های طولانی روبروی این اغذیه فروشی  مطرح جنوب شهر، خود نشان دهنده ظرفیت کسب و کار پایدارش است. آن هم در روزگاری که برند های صاحب نام تر و غذاهای متنوع تری به فهرست سلیقه  های تهرانی ها اضافه شده است.

گردن و ته چین رستوران مسلم در بازار تهران

مسلم در بازار تهران، یکی از نوستالژی های شکم گرد های حرفه ای پایتخت

اگر چلوکباب خور حرفه ای هستید و عاشق ته  چین های وسوسه انگیز پر  مغز و خوش پخت، مسلم بازار را پیشنهاد فوری می کنیم. توجه داشته باشیدکه مسلم چند طبقه است و ضرب المثل است که رستورانی که در بازار دوام بیاورد، همیشه مشتری خواهد داشت. دیگر رستوران معروف تهران، رستوران البرز و رستوران نایب است.

ته چین مسلم بازار بزرگ

قدیمی ترین رستوران تهران ؛ رستوران البرز

رستوران البرز، از معروف ترین چلوکبابی های تهران از پیش  از انقلاب بوده و هیچ شعبه  ای در تهران و ایران ندارد. اگر به خیابان سهروردی شمالی بروید، چلوکبابی البرز با همان تابلوی پیش از انقلاب خود نمایی می کند. کباب های ۷۰  سانتی متری  چلوکباب البرز مثل ته چین های مسلم و سیب زمینی های زاپاتا و ساندویچ فریدون، با استقبال فود بلاگرهای مشکل پسند همراه شده است.

رستوران البرز

مجموعه رستوران های نایب تهران نیز از قدیم الایام، طعم خوب چلوکباب و جوجه های زعفرانی و غذای سنتی ایرانیان را در پایتخت، در اختیار گردشگران و شکم گردها قرار می داد و این رویه با فراز و نشیب کمی همراه شده  است. البته اگر به دنبال غذا  خوری  معروف دیگری در تهران هستید، هانی پارسه خیابان شهید بهشتی هم در نظر داشته  باشید که غذاهای آماده اش، انتخاب گردشگران بین المللی و هموطنان در خارج از کشور نیز هست.

مجموعه رستوران های نایب تهران

آبمیوه پالیزی

در تهران، آب میوه فروشی های زیادی وجود دارد که بعضی مثل مواردی که در  پایین شهر تهران است، از دیرباز پر مشتری هستند. بعضی دیگر نیز تا حدی جدید  اما همیشه شلوغ و پر صف. یکی از انها، آبمیوه پالیزی است که در میدان پالیزی سابق یعنی شهید قندی تهران قرار دارد. اگر به سهروردی شمالی بروید ، حدود ۱۰۰ قدم بالا تر از رستوران البرز، آبمیوه پالیزی را مشاهده می کنید که در طول روز به خصوص شب ها، صدها گردشگر و رهگذر در صف  خرید آبمیوه ها به خصوص معجون های این آبمیوه فروشی هستند و گران شدن نسبی آبمیوه در سال ۹۷ نیز نتوانسته مشتریان زیاد این مجموعه را کم کند.

آبمیوه پالیزی

ده ها نوع آبمیوه و معجون و کافه گلاسه را می توانید در آبمیوه پالیزی سفارش دهید و از طعم آن در پیاده روی در پارک اندیشه نزدیک آن، لذت ببرید.

آبمیوه پالیزیدر پیاده روی در پارک اندیشه

قدیمی ترین قنادی تهران ؛ قنادی ناتلی

یکی  از شیرینی فروشی های معروف تهران که اتفاقا صد قدم پایین تر از آبمیوه پالیزی  قرار دارد، قنادی ناتلی است. قنادی ناتلی، شیرینی های متنوع خوبی دارد که دهه ها، آن را در فهرست قنادی های مطرح پایتخت قرار داده و اکنون طبقه دوم خود را نیز به کافه تبدیل کرده  تا عاشقان فوتبال و دورهمی های خودمانی، چای و دم نوش و قهوه را با شیرینی های ناتلی بنوشند.

کافه قنادی لرد یکی از قدیمی ترین قنادی ها و کافه های تهران

(کافه قنادی لرد در روبروی کلیسا کریمخان، یکی از قدیمی ترین قنادی ها و کافه های تهران هست که هنوز هم با تارت ها و پای سیب ها و گاتا ها با طعم فوق العاده قهوه هایش، مخاطبان زیادی از سراسر تهران دارد)

البته خوشبختانه یا متاسفانه، قنادی های تهران مثل داروخانه ها و کلاس های کنکور، هفته به هفته در حال اضافه شدن است و قنادی لادن شهرک غرب، الف زعفرانیه، لرد نجات الهی و سولدوش و ساقدوش و شیرینی خامه ای شمال تهران، مشتریان پر و پا قرصی را به سمت خود کشانده است.

قنادی ناتلی

به هر حال اگر عاشق شیرینی خوری هستید، خشکبار خوری را جایگزین این رژیم غذایی پر کالری ناپسند کنید تا از بیماری های عصر مدرن، در امان باشید!

قنادی لادن شهرک غرب، الف زعفرانیه

قدیمی ترین و کوچک ترین کافه تهران

کوچک ترین کافه تهران

(دیدار Mr Taster ایران از کوچک ترین کافه تهران)

کافه کتاب های زیادی در تهران راه اندازی شده است و برخی از کافه ها نیز در مجتمع های تجاری فوق لوکس از پالادیوم زعفرانیه (محل اخذ روادید گردشگری شنگن) تا گالریا ولنجک (محل اخذ روادید گردشگری ایتالیا) و شربت خونه نگارخانه اعتماد میدان بهارستان، مشتریان زیادی را در طول هفته به خصوص آخر  هفته ها تجربه می کنند. کافه گرد ها در تهران، بخشی از اقتصاد گردشگری شهر را به دوش می کشند. اگر به دنبال گالری گردی و کافه گردی هستید، تماشای ۷ گالری خانه هنرمندان تهران در خیابان ایرانشهر و استفاده از دو کافه بزرگ با منوهای متنوع و حتی گیاهی آن را در نظر داشته باشید.

کافه های اطراف تقاطع خیابان ولیعصر و انقلاب (جلو تر از قنادی فرانسوی)

در اطراف خانه هنرمندان، مملو از کافه های شیک و جذاب است که مثل کافه های اطراف تقاطع خیابان ولیعصر و انقلاب (جلو تر از قنادی فرانسوی)، می توان لحظات لذت بخشی را با دوستان تجربه نمود.

یکی از نوستالژیک ترین کافه های تهران، کافه ای در بازار

یکی از نوستالژیک ترین کافه های تهران، کافه ای در بازار است. این کافه  که در فهرست میراث ناملموس هم  ثبت شده است، کافه ای دنج در بازار تهران بوده و به قهوه خانه حاج علی درویشی معروف است. کافه  ای ۲ متر مربعی که سال هاست به رهگذران، چای و دم نوش و قهوه می دهد.

کافه ای دنج در بازار تهران بوده و به قهوه خانه حاج علی درویشی معروف است

این کافه کوچک، این روزها با استقبال تهران گردهای تریپ ادوایزر نیز مواجه شده است و به  نظر می رسد که معروفیت زیادش را تا حدی مدیون گردشگری مجازی باشد. نکته ای که باید درباره این قهوه خانه نوستالژیک بدانید آن است که شبوه قهوه داری و چای خانه داری این مکان، معیار مهم ثبت آن در میراث ناملموس بوده و شغلی است که نسل به نسل در خاندان درویشی گشته است.

حتما بخوانید : علی انصاری ؛ مالک ایران مال را بهتر بشناسید

نکته دیگری که درباره این قهوه خانه کوچک جالب توجه است، معرفی خواص پزشکی نوشیدنی ها در زمان سرو آن به مشتری است. این قهوه خانه، ۹۰ سال سابقه  داشته و کوچک ترین قهوه خانه ایران است. مرام و منش فروش قهوه و چای در این کافه، جالب توجه است که در عکس زیر مشاهده می کنید.

بهترین رستوران و قنادی تهران کجاست

شهروند گرامی

اگر شما هم با کافه و قنادی و رستوران های معروف و قدیمی تهران آشنا هستید و تجربه شکم گردی دارید،  تجربیات خود را در اختیار خوانندگان ما در بخش کامنت قرار دهید. از صاحبان برند های معروف غذایی تهران می خواهیم تا نسبت به ثبت برند و برندینگ اقدام کنند.

به نظر شما بهترین رستوران و قنادی تهران کجاست؟

کافی شاپ های پاتوق

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=984

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 4در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۴
  1. واقعا من عاشق پالیزی هستم. انتخابهاتون رو باید احسنت گفت. کاش اسم نویسنده رو میزدید

  2. آبمیوه پالیزی فاجعه شده
    از بس مشتری زیاده بوده دیگه قید کیفیت رو زده
    شیرموزشو سفارش بدین اینقد که نشاسته ریخته توش از نی بالا نمیاد
    توصیه میکنم نرین پالیزی واقعا پشیمون میشین به اندازه یک دهم پولی که دادین هم ارزش نداره

  3. اینقدر که شما از اینها تعریف کردید و از واژه جدید و البته نامانوس نوستالژی استفاه می کنید ما که چیزی ندیدیم نه نگاه آشنایی نه دوستی نه مرامی و نه توجهی!!! خسته و کوفته میری از اینها با قیمت بالا مواد غذایی بی کیفیت می خری و طرف به جای اینکه به مشترب به چشم صاحب رزق و روزی نگاه کنه کم مونده طرف با چوب بزنه. البته تقصیر ما نیست عده ای که تازه از شهرستان به تهران کوچ کردند و تهران قدیم حتی ۳۰ سال پیش یا بیشتر رو ندیدین ۴تا ساندویچی داغون به اسم نوستالژی تهران قدیم به مردم می اندازن. بقیه هم که از حاشیه و حومه میزیزن داخل شهر و هجوم میبرن و کافه گردی رو مد کردند!!!

  4. این روزا مد شده هر ننه قمری یه تابلو میزنه نوستالژی واقعأ دیگه دارن … کار رو در میارن، دیگه داره لوس میشه، داداش شما کیفیت رو ببر بالا نوستالژی پیشکش

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .